אז הקמתם אתר, והוא נראה מצוין, מכיל את כל השירותים שאתם מציעים ואפילו כתוב בצורה שיווקית. מעולה! אבל האם אתם יודעים כמה אנשים נכנסו לאתר שלכם מאז הקמתו? מי הם האנשים שנכנסים לאתר שלכם? מאיפה הם מגיעים לאתר שלכם? מפייסבוק, גוגל או אולי דרך קישור אחר? כמה זמן הם נמצאים באתר שלכ? מה העמוד הכי נצפה באתר? ויש עוד המון שאלות שאתם פשוט חייבים לדעת את התשובות עליהן.
כל הנתונים האלו הם סופר חשובים לכל מי שיש לו אתר. וזה לא משנה אם מדובר באתר תדמית, או אתר חנות – אתם, כבעלי העסק, צריכים להיות עם אצבע על הדופק כל הזמן, כדי להבין:
האם האתר שלכם נוח וידידותי למשתמש? האם מספיק גולשים משאירים פרטים באתר\מתקשרים? כלומר, האם ההנעה לפעולה עובדת טוב? האם יש באגים או עמודים שלא עובדים? מאיפה מגיעה מרבית התנועה לאתר?
מענה על שאלות אלה יסייע לכם לשפר את האתר, לשפר את מקורות התנועה אליו, להבין האם האתר שלכם מייצר מספיק המרות (פניות ולידים) ועוד.
אתר שחוויית המשתמש שלו לא טובה, כלומר, שהגולשים לא יודעים לנווט בו, לא מביני את המוצר או השירות שמוצע להם באתר וכמעט ולא משאירים פרטים – הוא אתר שלא עובד.
אז איך יודעים את כל הדברים האלה? זה פשוט. תחילה מחברים את האתר למערכת גוגל אנליטיקס. מדובר בשירות שמוצע על ידי חברת גוגל, האוסף נתונים סטטיסטיים על תנועות הגולשים באתרי האינטרנט. מדובר בשירות הנפוץ ביותר כמנתח סטטיסטיקות.
אחרי שחיברתם את האתר לגוגל אנליטיקס כדאי להבין איך המערכת עובדת, כדי למצוא את כל הנתונים שאתם צריכים ולדעת איך להסתכל עליהם נכון.
בלוגו 24 אנחנו מציעים ללקוחותינו הדרכה אחד על אחד על מערכת גוגל אנליטיקס. באמצעות ההדרכה תוכלו להבין:
✓ כמה גולשים נכנסו לאתר שלכם? היום, אתמול, בשנה האחרונה, וכו ✓ מה הגולשים עושים באתר שלכם? ✓ מה הם העמודים הנצפים ביותר באתר שלכם? ✓ כמה זמן בממוצע הגולשים נמצאים באתר שלכם? ✓ מהם גילאי הקהל שמגיע לאתר שלכם? האם יש יותר נשים או גברים? ועוד..