בבואנו לשווק את העסק שלנו, חשוב שנדע לענות על שאלה שנראית מאוד בסיסית אבל התשובה עליה לא תמיד כה פשוטה - איפה הקהל שלנו נמצא?
עצם ההגדרה של קהל היעד שלנו תסייע לנו להבין גם איפה הוא נמצא, וכשנדע איפה הוא נמצא - נדע איפה כדאי לשווק את העסק שלנו - פייסבוק? גוגל? שיווק במיילים? שיווק תוכן? וכל אלו גם הם מאוד כלליים, אז כדי להתמקד ולהבין מה נכון בואו נתחיל מלהבין מי הקהל שלנו.
מי הקהל שלנו?
יש לא מעט בעלי עסקים שאם תשאלו אותם מי קהל היעד שלהם הם יגידו לכם - כולם! נשים, גברים, צעירים, מבוגרים, ממש כולם! ייתכן והם חושבים שאם יתמקדו בקהלים מסומים זה יגביל את המכירות שלהם,. אופציה נוספת היא שאינם יודעים להגיד מי קהל היעד שלהם. ואם זו הבעיה, צריך ללכת עוד יותר אחורה ולהגדיר את המוצר או השירות של העסק. אנחנו צריכים לגדיר את היתרונות של העסק שלנו, מה בדיוק אנחנו מציעים? איזה בעיה אנו פותרים? גם המחיר שלנו מגדיר את קהל היעד שלנו.
זו טעות לחשוב שקהל היעד הוא כולם - כי הוא אף פעם לא כולם. קהל יעד לא מוגדר רק בנתונים של גילאים או דמוגרפיה. הוא הרבה מעבר לזה. קהל היעד שלנו כולל תכונות, אופי והתנהגויות מסוימות. הוא כולל הרגלי צריכה מסוימים ועוד.
אחרי שנבין מי קהל היעד - נתחיל לחשוב איפה הוא נמצא
כלומר, האם אלו אנשים שגולשים הרבה בפייסבוק? או שהם דווקא מעדיפים לגלוש באינסטגרם? הם בסטורי או בפיד? באיזה שעות הם יותר פעילים ובאיזה פחות? האם אלו אנשים שאוהבים לקרוא הרבה תוכן או שמעדיפים תוכן מתומצת ווייזאלי? מענה על שאלות אלה יעזור לכם להבין לא רק איפה הם נמצאים אלא גם איך כדאי לפנות אליהם בשיווק שלכם. וזו רק ההתחלה! יש עוד המון שאלות שצריך לשאול כדי לדייק את השיווק שלכם.
אז לפני הכול, הגדירו את המוצר שלכם ואת הקהל שלכם, ואז נסו לחשוב איפה הוא נמצא ואיך הכי כדאי לפנות אליו.
בהצלחה!