החלטתם להקים עסק, וכן, אתם כבר יודעים שאתם צריכים לוגו לעסק שלכם. מצוין! במאמר הבא נתמקד בבחירה של הצבעים שיופיעו בלוגו שלכם.
כל צבע מעביר מסרים ומשמעויות אחרות. הוכח פסיכולוגית שהצבעים משפיעים עלינו. כל צבע ניתן לקשר לתכונות מסוימות, רגשות ומצבי רוח, ולכן, חשוב מאוד שתשתמשו בצבעים שיהיו מתאימים למסר שתרצו להעביר לקהל היעד שלכם. אין ספק שמדובר באחת מהבחירות הכי חשובות במיתוג, לכן חשבו היטב איזה צבעים מתאימים למותג שלכם.
טיפ חשוב: לא כדאי לבחור יותר מ-2 צבעים. זאת מנת שהלוגו לא יהיה עמוס מידי עבור קהל היעד שלכם. לוגו בצבעים רבים יכול אולי להיראות יפה אבל לא יתאים למסר של רוב העסקים.
מומלץ לבחור בצבע אחד דומיננטי ויחד איתו לשלב עוד צבע נייטרלי, כך שהצבעים ישתלבו בצורה הרמונית זה עם זה.
בחירה נכונה של צבעי המותג שלנו תסייע במשיכת תשומת הלב של קהל היעד שלכם ותגרום לו להרגיש חיבור למותג שלכם ולהעביר לו את המסרים הנכונים. ואילו, אם תשלבו צבעים בצורה לא נכונה, תעשו בדיוק את ההיפך – הקהל שלנו יקבל מסרים שגויים או שאינם מתאימים לו ולא ירגיש קשר למותג שלנו.
אז בשביל שתוכלו להבין קצת יותר את משמעות הצבעים, יצרנו עבורכם תיאור קצר עבור כל צבע.
אז... מוכנים?
מה אומרים הצבעים?
אדום – צבע שמשדר עוצמה, חוזק, דומיננטיות, נועזות. הוא מסעיר ואנרגטי, מעורר תשוקה ואקטיבי.
כחול – צבע שמשרה אמינות, רוגע, הרמוניה, ביטחון, אחדות ויציבות. הוא מסמל גם סמל וניקיון. הוא מעורר נאמנות וכבוד.
סגול – צבע של חוזק, אנרגיות, ממלכתיות, יצירתיות, צדק, מזל ויושרה.
שחור – צבע שמסמל תעוזה, יוקרה, עוצמה, תחכום, אלגנטיות, קלאסיקה ואומץ.
לבן – צבע שמסמל ניקיון, טוהר, הצלחה, חגיגיות, רומנטיקה ותמימות.
כתום – צבע של יצירתיות, אנרגטיות, שמחת חיים, חיוניות, דמיון ותקשרות. הוא תופס תשומת לב במהירות.
צהוב – צבע שמסמל טוב לב, שמחה, אמון, סבלנות ואינטיליגנציה.
ירוק – צבע שמסמל רוגע, רעננות, שלווה, טבע, צמיחה והתחדשות. ניתן גם לקשר אותו לכסף, פוריות, מזל ואיכות הסביבה.
חום – צבע שמסמל שייכות, אמינות, משפחתיות וביטחון, ביתיות ונוסטלגיה.
ורוד – ורוד בהיר נתפס כצבע ילדותי, עדין ומתוק. לעומתו, ורוד כהה נתפס כחושני, שמח, אנרגטי, שובב, נשי ואסרטיבי.
אפור – צבע שמסמל עוצמה, תחכום ויציבות.
נו, החלטתם איזה צבעים אתם רוצים בלוגו שלכם? :)