אחד מהכלים הפשוטים לקידום אתר הוא בלוג. באמצעות בלוג ניתן לשתף תוכן עם קהל היעד שלכם המתקשר לתחום העיסוק שלכם. הבלוג הוא המקום להראות לקהל שלכם את המומחיות והמקצועיות שלכם בשלל נושאים הנוגעים לתחום שלכם. אז איך תעשו את זה?
1. צרו תוכן איכותי ומשמעותי – שיספק לגולשים שלכם ערך מוסף וחשוב. תוכן שבאמת מעניין את הגולשים, יגרום להם לחזור ולגלוש באתר, להתעניין בעסק ואף לרצות לקיים אינטראקציה עם העסק ולקבל ממנו שירות.
2. שיפור נראות האתר במנוע החיפוש של Google – מנוע החיפוש של Google תמיד בפעולה וסורק את כלל האתרים, החדשים והותיקים יותק, בתדירות של אחת לכמה ימים לפחות. כשמנוע החיפוש של גוגל מזהה שיש תוכן חדש באתר הוא סורק גם אותו. ככל שיש יותר תוכן חדש ואיכותי, זה מסייע לקידום האתר. אחד מהפרמטרים החשובים לקידום האתר הוא התחדשות – תוכן חדש באתר. גוגל "אוהב" לחדש, לרענן, ולתת עוד לגולשים :)
3. קישורים פנימיים באתר – הבלוג מאפשר לכם גם לבצע קישורים לעמודים נוספים באתר שלכם שרלוונטיים למילות המפתח ובכל לסייע לגולש לקבל מידע נוסף בנושא. לדוגמה, אם כתבתם מאמר בנושא 'התקפי חרדה אצל ילדים' ויש לכם עמוד באתר שמסייע להבין איך ניתן לאבחן התקף חרדה – זה בדיוק המקום לצרף קישור אליו. בכך אתם מסייעים לקוראים לגשת למידע שמתקשר לנושא בו בהתעניינו, ועל הדרך מקדמים עמוד נוסף באתר שלכם. תוכן רב בתחום מסייע לגולשים להבין את המומחיות שלכם, וייתכן וזה יגרום להם ליצור עמכם קשר ולקבל מכם שירות.
לסיכום, בלוג הוא אמצעי מדהים לקידום האתר שלכם. וכזה שגם לא עולה לכם כסף. הוא כן יעלה להם בזמן, כתיבת והתעסקות אך עדיין לא כדאי לוותר עליו! הוסיפו לכם משימה שבועית (אם אתם ממש חרוצים) או חודשית (אם אתם יותר מידי עסוקים) – לכתוב מאמר חדש לאתר. לפעמים אנחנו חושבים שאין לנו על מה לכתוב, ושכולם כבר כתבו הכול בתחום. אבל זה לא נכון. כבעלי מקצוע, תמיד יש לנו מה לחדש. מה שנראה לנו כל כך מובן מאליו, יכול לחדש לגולשים שלנו המון, ולפתוח להם עולם חדש.